29 Nisan 2013 Pazartesi

Ekmek tarifi...



Eveeettt artık yavaş yavaş ekmeğimizin tarifini ve fotoğraflarını da

paylaşalım, yapan olursa şimdiden afiyet olsun...




Ekmeği yoğuracağım kaba;
silme 1 tatlı kaşığı tuz,
silme bir tatlı kaşığı toz şeker,
kekik ve biberiyeyi koyuyorum( tazeleri de olur kurutulmuşları da)

 
 
Üzerlerine önce üç çay fincanı unumu eliyorum, sonra iki fincan daha un alıyorum eleğime, üzerine bir paket instant kuru mayayı ekliyorum ve eliyorum, mayalı unun üzerine iki fincan daha un eliyorum, bu şekilde mayanın un ile eşit şekilde karışımını sağlarken sıvı ile direk temasını da önlemiş oluyorum, ayrıca mayayı da eleyerek una ilave ettiğimiz de hamurumuz daha güzel kabarıyor...

 
 
 
 
Devamında iki ya da üç diş tercihe göre dövülmüş sarımsak, iki çorba kaşığı suyu ile birlikte yoğurt, bir çay bardağı zeytinyağı, bir su bardağı sıcağa yakın su, yine sıcağa yakın ısıtılmış yarım litre süt ekleyip yoğurma işlemine başlıyorum. yoğurt ve yağ gibi soğuk malzemeleri önce koyup üzerine de sıcak su ve sütü ilave edince tüm malzemeler eşit ılıklığa ulaşıyor, bu da hamurun başarılı olmasını sağlıyor...

 
 
 Yoğurulma işlemi biten hamurumun üzerini elime damlattığım bir iki damla zeytin yağı ile yağlayıp mayalanmaya bırakıyorum...

 
 

 
 
Ekmeğimi pişireceğim kalıplarımı tereyağı ile yağlıyorum. Birisinin tabanına yulaf ezmesi serpiyorum.
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder